سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکالت دعاوی ملکی

 وکیل امور ملکی، وکالت امور ملکی، وکالت حقوقی دعاوی ملکی

زمین، ملک و املاک همواره سودآوری بالایی داشته و از این رو افراد بسیاری برای بهبود وضع مالی خود بر سود ناشی از خرید و فروش املاک حساب می کنند. این خرید و فروش می تواند در سطوح گسترده انجام شود یا فردی اقدام به خرید و فروش یا معاوضه ملک محل سکونت خود نماید. در صورتی که هر یک از طرفین معامله به حقوق خود واقف بوده و به وظایف خود عمل نمایند، مشکلی در معامله به وجود نمی آید اما در صورت بروز مشکل طرفیت می توانند وکالت دعاوی ملکی خود را به وکیل امور ملکی واگذار نمایند.

وکالت دعاوی ملکی چیست؟

در بحث ملک و املاک، مسائل مختلفی ممکن است مطرح شود که با اصطلاحات حقوقی آن آشنا نباشیم. به طور مثال برای تحویل ملک از فروشنده، طرفین معامله باید در دفترخانه اسناد رسمی حاضر شده و اقدام به امضای قرارداد نمایند، در صورت عدم حضور فروشنده، خریدار می تواند دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را به دادگاه ارائه نماید.

وکالت املاک اشتراکی

همچنین در زمینه املاک اشتراکی، بحث تقسیم و افراز ملک مشاع به وجود می آید. علاوه بر این موارد حقوقی مربوط به خلع ید، تخلیه ملک، قلع بنا، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف و … وجود دارد که در حوزه تخصصی وکالت دعاوی ملکی قرار گرفته و وکیل ملکی می تواند نسبت به احقاق حقوق طرفین دعوی اقدام به ارائه مشاوره های لازم و وکالت نماید.

وکالت دعاوی ملکی

موارد حقوقی وکالت ملکی

مالکیت، علاوه بر اینکه حقوقی را برای مالک به همراه دارد، وظایفی را نیز برای وی رقم می زند. پس از آنکه ثبت مالکیت یا انتفاع املاک و همچنین صدور سند برای هر ملک جداگانه، چه عرصه و چه اعیانی، به صورت قانون و اجبار درآمد، مجموعه قوانین مربوط به ملک و املاک نیز شکل جدیدی به خود گرفت. حقوق ثبت املاک و اسناد به واسطه احتمال بروز اختلافات بین مالکین املاک مشاع یا همجوار شکل گرفت.

وکالت ملکی در چه زمینه های است؟

از جمله حقوقی که در حیطه تخصصی وکالت ملکی قرار می گیرد، می توان به حق تصرف اموال، مالکیت محصولات موجود در ملک، حق استفاده شخص ثالث از ملک و حق وقف ملک اشاره نمود. در هنگام بروز مشکل برای احراز هر یک از این حقوق، اطلاع از قوانین حقوقی و ملکی لازم می باشد. در ادامه نیز به تفصیل به بیان تمامی موارد حقوقی وکالت دعاوی ملکی می پردازیم.

مشاوره و قبول وکالت وکیل ملکی

هریک از طرف قرارداد نقل و انتقال املاک برای احقاق حقوق ملکی خود و همچنین تنظیم و امضای اسناد و قراردادها می توانند به وکیل امور ملکی  مراجعه نمایند.

مؤسسه حقوقی پندار به همراه گروهی خبره از وکلای باتجربه پایه یک دادگستری، آمادگی رسیدگی به وکالت دعاوی ملکی شما می باشد.

توضیحات

اگر این مطالب شما را در زمینه وکالت دعاوی ملکی راهنمایی نمود و با مشکل وکالت ملکی مواجه هستید، می توانید هم اکنون با مؤسسه حقوقی پندار تماس گرفته و از مشاوره وکلای باتجربه بهره مند شوید.